Start arrow Tutoriale i inne arrow Tutoriale arrow Usuwanie przebarwień na skórze

Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Zajrzyj co nowego
Photoshop Sklep
Ranking stron
Ankiety
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Oferta obróbki zdjęć
Kontakt
Regulamin
Login

Hasło

Pamiętaj
Zapomniałeś hasła?

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

Komunikat

Strona internetowa cherub.pl z powodu swojego wieku przeszła na emeryturę i nie jest już aktualizowana.

Zapraszamy na nową stronę dla użytkowników Photoshopa.

powered_by.png, 1 kB
Usuwanie przebarwień na skórze
piątek, 16 maj 2008

Materiał pochodzi z książki Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie IV i został zamieszczony dzięki uprzejmości wydawnictwa Helion.


Usuwanie przebarwień na skórze

Podczas usuwania znamion, piegów czy jakichkolwiek innych niedoskonałości ludzkiej skóry naszym celem powinno byćzachowanie jak największej liczby szczegółów jej powierzchni, tak by wprowadzone poprawki nie były widoczne na pierwszy rzut oka. Istnieje wiele różnych technik retuszu, lecz po latach doświadczeń uznałem, że sposób opisany w tym ćwiczeniu jest najbardziej uniwersalny i jednocześnie najłatwiejszy do zastosowania.

Krok 1.

Otwórz plik z fotografią osoby, której skóra posiada wymagające usunięcia niedoskonałości. W opisywanym przypadku
postaramy się usunąć kilka niewielkich przebarwień skóry, znajdujących się głównie na czole mężczyzny. Naciśnij klawisz Z, aby włączyć narzędzie Zoom (Lupka), i powiększ fragment przeznaczony do wyretuszowania, a gdy już to zrobisz — włącz narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący). Wprawdzie możliwości narzędzia Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) również przedstawiają się bardzo atrakcyjnie (jest to zresztą domyślne narzędzie do retuszu obrazu na pasku narzędzi w Photoshopie CS3), lecz moim zdaniem lepiej jednak zrezygnować z jego stosowania, głównie ze względu na to,że oszczędność czasu wynikająca z łatwości obsługi Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) szybko okazuje się jedynie pozorna. Wiele poprawek wykonanych przy użyciu tego narzędzia trzeba później dodatkowo korygować i ponawiać, czego z powodzeniem da się uniknąć w przypadku narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący). Ponadto różnica w łatwości obsługi obydwu tych narzędzi sprowadza się do jednego dodatkowego kliknięcia, trudno zatem mówić o przepaści.



Krok 2.

Najważniejszym warunkiem, od którego zależy skuteczność korekcji obrazu przy użyciu narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący), jest poprawny wybór miejsca przeznaczonego do pobrania próbki. Miejsce to musi charakteryzować się podobną teksturą do fragmentu, który zamierzasz „naprawić” (choć znalezienie takiego miejsca może wydawać się kłopotliwe, to i tak jest znacznie prostsze niż w przypadku narzędzia Clone Stamp (Stempel), które wymaga odszukania fragmentu o podobnej teksturze, kolorze i odcieniu…). Gdy odszukasz odpowiedni fragment, wskaż go kursorem myszy, przytrzymaj klawisz Alt
(Mac OS: Option) i kliknij, aby pobrać próbkę do retuszu. Podczas pobierania próbki kursor będzie miał kształt „celownika” (patrz rysunek).



Krok 3.

Przesuń teraz kursor narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) ponad przebarwienie, które chciałbyś skorygować, i kliknij. Nie maluj, po prostu kliknij. Raz. To wszystko. Przebarwienie powinno zniknąć bez śladu!



WSKAZÓWKA:

Najlepsze efekty podczas retuszu można uzyskać przy użyciu takiej końcówki pędzla, której średnica będzie nieznacznie  większa niż średnica przebarwienia, jakie zamierzasz wyretuszować (średnicę końcówki pędzla można zmienić w trakcie retuszu przy użyciu klawiszy [ i ], znajdujących się tuż obok klawisza P). Posługując się narzędziem Healing Brush (Pędzel korygujący), nie musisz też przejmować się położeniem próbki — może ona znajdować się w dowolnej odległości od
retuszowanego fragmentu (na przykład po drugiej stronie twarzy) i może mieć niemal dowolną jasność. Wystarczy, że teksturaw wybranym miejscu będzie podobna do tekstury retuszowanego fragmentu.







Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2020