Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
PSD 10/2008 (32)
środa, 17 wrzesień 2008
psd 32
PSD 10/2008 (32)

Spis treści:

Zmysłowa ilustracja

Gracjana Zielińska
Na początku przyjrzyjmy się, jak stworzyć zmysłową ilustrację w Photoshopie. Na podstawie szybkiego szkicu namalujemy kobietę w bogato zdobionej sukni, na tle jeziora o zachodzie słońca. Pokażę też, jak stworzyć teksturowe pędzle, nałożyć wzory i ujednolicić kolorystycznie całość.


Helvetica - 50 lat!!!

Krzysztof Kopciowski
W 2007 roku Gary Hustwit przedstawił swój autorski dokument pt.
Helvetica. Film pojawił się na festiwalu South by Southwest i Roxie Cinema w San Francisco, był nominowany do Independent Spirit's Truer than Fiction Award. Do dzisiaj obejrzały go setki tysięcy osób. Co jednak znamienitsze, Helveticę używa cały świat, zaś w 2007 roku obchodziła swoje 50 - lecie.


Ilustracja fantasy - digital painting

Olga Dąbrowska
Fantasy to najpopularniejszy gatunek ilustracji wykonywanych techniką digital paintingu. jak sprawić, by nasza ilustracja przyciągała wzrok? Jak nadać obrazkowi bogaty wygląd? Jak zaciekawić osobę, która będzie go oglądała? W tutorialu tym pokażę, w jaki sposób używać pędzli teksturowych oraz trybów mieszania pędzla, by osiągnąć realistyczny, a jednocześnie baśniowy klimat ilustracji.


EIZO ColorEdge z funkcą DUE

Jednym z podstawowych kryteriów, branych pod uwagę podczas wyboru monitora do profesjonalnej obróbki grafiki jest równomierność wyświetlanego na dużej powierzchni koloru oraz podświetlania matrycy. Niejednorodności utrudniają wydajną i efektywną pracę z kolorem, jak również ocenę poprawności kolorystycznej gotowych materiałów.


Tworzymy trójwymiarowe figury szachowe

Paweł Zakrzewski
 Dzięki użyciu programu Adobe Illustrator CS, CS2 czy CS3 mamy wspaniałe możliwości samodzielnego tworzenia realistycznych, trójwymiarowych figur szachowych całkiem od podstaw. Te zaś, zaimportowane do Photoshopa mogą stać się ciekawym uzupełnieniem wielu projektów.


Road to haven - Lightroom

Cherub
W poniższym materiale zostanie przedstawiona jedna z metod współpracy Adobe Lightroom i Adobe Photoshop. Na bazie niezbyt ciekawej kolorystycznie fotografii wykorzystamy dwa wspaniałe programy, uzupełniając ich możliwości między sobą. Efektem będzie nasycona niekonwencjonalnym klimatem kolorystycznym fotografia krajobrazowa.


Lemonki

Paweł Lipka
Paweł Lipka pierwszą swoja animację wykonał 12 lat temu. Teraz po licznych sukcesach w branży, gdzie pracował już jako animator postaci, dyrektor artystyczny i reżyser, debiutuje w roli producenta serialu animowanego o roboczym tytule "Lemonki". Fabuła kreskówki rozgrywa sie w zwariowanym świecie, gdzie codzienne figle tytułowych postaci są regularnie zakłócane prze działalność czarnego charakteru.


Fotografia w wielkim formacie

Jakub Kuran
Szybki rozwój techniki fotografii cyfrowej sprawił, że wykonanie powiększenia w formacie większym niż A3 nie stanowi żadnego problemu. Jednak, aby ostateczny rezultat był zadowalający, warto poznać pewne podstawy, zanim pliki zostaną przekazane do punktu usługowego.


Twój normalny dzień zawsze Black&White

Andrzej Petelski
Zgodnie z zapowiedziami, chciałbym zaprezentować jeszcze inne metody konwersji zdjęcia kolorowego na Black & White. Są to sposoby równie dobre, co poprzednie (o ile nie lepsze!) z tym, że w jednym przypadku początkowo może was zniechęcić okno dialogowe polecenia za pomocą którego przekonwertujemy zdjęcie. Wierzę jednak, ze prawdziwi miłośnicy fotografii i Photoshopa dzielnie pozostaną na placu boju. Wszak celem naszym jest zwycięstwo!


Bugs' race - kto zwycięży w wyscigu o panowanie nad łąką

Anna Jurkiewicz , Andrzej Ellert
Bugs' powstał jako film dyplomowy w Polsko - Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie na specjalizacji Animacja 3D. Była to nasza pierwsza poważna animacja, mieliśmy bardzo mało doświadczenia w takich projektach i nie byliśmy świadomi, co tak naprawdę nas czeka. W tym artykule postaramy się wymienić kilka z napotkanych przeszkód i opisać jak sobie z nimi poradziliśmy.


Jak spalić średniowieczny gród w Quest3D 4

Rafał Pankowski
Na przykładzie spaceru po średniowiecznym grodzie w Sopocie, zostanie zaprezentowany system cząstek, użyty do stworzenia dymu i ognia oraz sposób na dźwięk przestrzenny emitowany z dowolnego miejsca na scenie.


Pokój w Mayi i Photoshopie

Darek Makowski
Wymodelowanie danego obiektu często nie jest tak trudne, jak sprawienie, by wyglądał realistycznie. Aby uzyskać taki efekt, bardzo często nie wystarczy nałożenie zwykłych shaderów. Dla takiego obiektu musimy stworzyć teksturę. Tekstury będą nam towarzyszyć niemal wszędzie. Poczynając od obrazu na ścianie, a kończąc na wymodelowanym człowieku, dlatego lepiej szybko przyzwyczaić się do ich używania. Dodatkowo wygenerujemy scenę na kilku osobnych warstwach, a następnie połączymy je w Photoshopie i zmodyfikujemy według potrzeb. Zatem do dzieła.


Włosy i gry

Artur Grzegorczyn
Nasze ciało jest ponad w 90pokryte włosami. Ten drobny twór nie tylko pełni bardzo ważna funkcję ochronną, izolacyjną, ale stanowi także dla artystów nie lada wyzwanie, któremu trudno podołać. Wewnątrz milionów drobnych włosków światło rozprasza się, załamuje, odbija. Bez względu na to czy są zadbane, uczesane, czy posklejane i skołtunione - włosy wymagają wiele pracy


Specjalne efekty w służbie jej Królewskiej Mości

Maciek Matusik
Kwatera operacyjna 22 regimentu S.A.S. Londyn, East End 19. 30 czasu Greenwich. Kapitan Michell "Mich" Harris; Słuchajcie uważnie, bo mamy cholernie mało czasu. Terroryści zaatakowali londyńskie centrum finansowe. Maja zakładników....


Efekty Jupitera

Dominik Misiurski
Jupiter EX oferuje bardzo ciekawy, rozbudowany i wielowątkowy system obsługi efektów specjalnych. Oddaje użytkownikowi możliwość stosowania efektów złożonych z zaawansowanych systemów cząsteczkowych, dynamicznych świateł, modeli i dźwięków wspartych symulacją fizyczną


Wokół Straty 3D

Krzysztof Kopciowski
Wielofunkcyjność Photoshopa nie podlega wątpliwości. Szczególnie jeśli zestawimy ze sobą jego możliwości z zakresu przygotowywania materiałów do druku i obsługę plików z zawartością 3D. Zewnętrzne pluginy sprzyjają takiej sytuacji. Nie inaczej jest ze zbiorem 3D(in) Photoshop CS3 Plug-ins, wydanym przez Strata. Pogłębiają one możliwości Photoshopa w zakresie zarządzania zawartością 3D.


Lightroom 2 już jest!!!

Tomasz Buttler
W nocy 29 lipca 2008 roku miała miejsce wyczekiwana premiera finalnej wersji Photoshop Lightroom 2. Spodziewano się jej dopiero pod koniec sierpnia, przez co tym milsza była niespodzianka. O wersji beta pisaliśmy już w numerze .psd StarterKit Photoshop Elements (3/2008) w artykule "Lightroom w nowej odsłonie"


Autodesk 3ds Max design 2009

Artur Grzegorczyn
Droga ewolucji potężnych, komercyjnych aplikacji zaczęła sie wiele lat temu i w ślady Darwinowskiej teorii jedyne zatrzymują sie w rozwoju, zaś inne dynamicznie ewoluują. Myślę , że nie jeden zapytany " Czemu właśnie 3ds Max?", odpowiedziałbym: "On ma taką przypadłość, że działa".


Materiały na CD

CD1: Zaproszenie do blendera cz. II; CD2: materiały pomocnicze; pliki źródłowe do tutoriali; filmy instruktażowe; zdjęcia Royality Free; słownik Photoshopa.

Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021