Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
PSD 01/2007 (18)
poniedziałek, 11 grudzień 2006

PSD 01/2007 (18)PSD 01/2007 (18)

Spis treści:

Jak powstają reklamy w Platige Image
Marcin Kobylecki

Na przykładzie reklamy z cyklu Arwick "Octopus" przedstawione zostały poszczególne etapy pracy nad reklamą. Jest to dość charakterystyczna reklama (cartoonowy styl), przy produkcji której nie wykorzystuje się ogromnego potencjału możliwości grafiki komputerowej. Jednak główne etapy realizacji są niezmienne dla każdej produkcji.

Alicja w krainie czarów, czyli jak przygotować do druku czarowną ulotkę
Łukasz Krajewski

Bywają sytuacje, kiedy zostajemy poproszeni przez znajomego/kolegę o pomoc lub radę w przygotowaniu jakiegoś materiału, który będzie następnie drukowany. Niniejszy tutorial pozwoli na zapoznanie się z kilkoma sposobami na poprawne przygotowanie takich materiałów. Złożymy i przygotujemy do druku dwustronną ulotkę składaną do formatu DL (ok. 1/3 formatu A4). Ulotka będzie zachęcać do kupna i czytania książek nowo powstającego (oczywiście fikcyjnego) wydawnictwa Kraina Wyobraźni.

Jak uzyskać ciapki, czyli snowhand
Zuzanna Patocka

Uwaga! Krwiożercze plamko-ciapki wydostał się na wolność! Szerzą chorobę, która objawia się „rozściapianiem”. Jedyne, co możemy zrobić w takiej sytuacji, to zamknąć tę chorobę w Photoshopie. Ale jak ją wygenerować?

Fotorealistyczne oko - jak je zrobić i wykorzystać
Krzysztof Kopciowski

Zmiana koloru oczu jest często wykorzystywanym zabiegiem przy użyciu Photoshopa. A co, jeśli chcemy zaprojektować nasze własne niepowtarzalne oko? Poniższy tutorial prezentuje jedną z wielu prostych recept na jego wykonanie. Projektując obiekt w przestrzeni musimy uwzględnić kąt padania światła, który determinuje cienie, rozproszone odbicia oraz odblaski. Tworząc nasz projekt, pamiętajmy o tym ważnym aspekcie optyki, szczególnie, że ludzkie oko jest materiałem o wysokim współczynniku odbicia światła.

Digital Texturing Painting cz.4 - malowanie tekstur ścian i podłogi
Krzysztof Kopciowski

Ostatnia część cyklu digital texturing painting wprowadza nas w sedno problematyki malowania tekstur przy użyciu zdefiniowanych pędzli. Poznamy również prostą metodę tworzenie bezszwowych tekstur z wykorzystaniem filtra Przesunięcie.

Retusz twarzy - wygładzanie skóry
Aleksander Wiecki

Wielu fotografów, zarówno tych początkujących jak i tych zaawansowanych, pracujących na co dzień przy zdjęciach z modelkami, często staje przed problemem wyretuszowania skóry, tak, aby wyeliminować niedoskonałości, które aparat fotograficzny rejestruje ze szczególną precyzją. Pokażemy jak w miarę prosty sposób pozbyć się zmarszczek, oraz elementów które na twarzy znaleźć się nie powinny. Poruszymy także problem retuszu skóry – w naszym artykule zajmiemy się jej wygładzaniem. Tego typu zabiegi można zaobserwować na okładkach znanych i popularnych czasopism związanych z modą, ale nie tylko. Musimy jednak pamiętać iż wygładzanie skóry daje tylko połowiczny, aczkolwiek całkiem dobry rezultat – przy profesjonalnym retuszu najważniejszy element to “utrzymanie” tekstury skóry w nie zmienionym stanie – jest to bardzo skomplikowany temat dlatego nie poruszamy go na łamach tego artykułu.

Zmysłowa grafika, klimat Luisa Royo
cherub

W poniższym materiale wykonamy grafikę w stylu klimatów hiszpańskiego rysownika i malarza Luisa Royo. Jego twórczość jest znana między innymi z mrocznych i zmysłowych obrazów kobiet. Do naszego materiału posłużymy się zdjęciem modelki, które poddamy całkowitej edycji. W pierwszym etapie zamieścimy na jej plecach mroczną grafikę. Następnie wykorzystamy kilka zdjęć royalty free dołączanych regularnie do czasopisma .psd, z których wykonamy teksturę tła naszego obrazu. W między czasie wykorzystamy tryby mieszania warstw i zastosujemy filtr Posteryzacja brzegów (Poster Edges). Pozwoli on nadać zdjęciu malarski charakter akcentując tym samym krawędzie. Jest to jeden z filtrów, który daje możliwość ustalenia dodatkowych opcji jego zastosowania. W etapie końcowym użyjemy na warstwie kilka różnych barw nadając kolor powstałej grafice.

Wędrówki dusz - grafika konkursowa
Zygmunt Kozimor

Twierdzenie Dana Margulisa, że mieszanie kanałów jest jak poezja zmienię na: mieszanie warstw jest jak poezja. Co więcej - jest jak kalejdoskop obracany przed dziecięcym okiem, bo wypadkowa koloru i kształtu zawsze zaskakuje. Jest jak ruletka. Ponadto pozwala na unikniecie żmudnego i rzadko satysfakcjonującego procesu, szparowania. Podstawienie np. nieba prześwitującego poprzez liście lub gałęzie nie może się udać w procesie tworzenia maski. Jeśli jednak zadbamy o tło wokół interesującego nas obiektu to podczas mieszania warstw on sam się wtopi w obrabiany obrazek a nam pozostaną tylko minimalne poprawki.

Fotokompozycje - kreowanie grafiki
Maciej Frołow

W tym artykule pokażemy jak stworzyć ciekawą kompozycję mając do dyspozycji różne elementy pochodzące z różnych technik tworzenia obrazu. Dodamy do zdjęcia modelki elementy grafiki 3D jak i 2D pochodzących z kilku narzędzi. Temat obrazu był generalnie określony jako „kolorystyka” bez konkretnych wytycznych. Pomyślałem, że była by tutaj postać trzymająca coś kolorowego. Po krótkim przeglądzie zasobów fotografii ze studia stwierdziłem, że zdjęcie modelki trzymającej piłkę pasuje do pomysłu. Piłkę łatwo pokolorować na różne barwy. Pozostało tylko dodanie do pomysłu elementu ilustracji. Oczywiście kwiat przyszedł od razu na myśl, ponieważ, od razu kojarzy się z kolorami.

Korekta kolorów za pomocą liczb
Tomasz Rybak

Czasami robimy zdjęcie i ze zdumieniem stwierdzamy, że kolorystyka jest kiepska jak seriale brazylijskie. Sposobów, by to poprawić, jest wiele. W niniejszym warsztacie poznamy korekcję za pomocą liczb. Spokojnie, nie musimy być matematykami ani nie będziemy korzystać z kalkulatora. Po prostu wpiszemy parę liczb. Technika jest niezwykle prosta, mimo że na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana. Nawet dziecko sobie z tym poradzi. Wykorzystamy moje zdjęcie, otwórzcie plik „sky”. Zrobiłem tę fotografię ciekawemu widokowi chmur. Ciekawemu? Na zdjęciu tego nie widać, ale uwierzcie mi na słowo. A zresztą - nie wierzcie. Wkrótce sami się przekonacie, gdy skończymy.

Okna dialogowe - komunikacja skryptu z użytkownikiem
Damian Sepczuk

Dobra komunikacja to podstawa sukcesu. Gdy skrypt potrafi „rozmawiać” z użytkownikiem, dostosowanie działania kodu do indywidualnych potrzeb staje się bardzo łatwe. Pomyślmy na przykład o dialogu zmiany rozmiaru, który automatycznie aktualizuje parametry tak, aby zachować proporcje boków. Męką było by, gdybyśmy wszystkie obliczenia musieli wykonywać samodzielnie. Pomyślmy o galerii filtrów – bardzo skomplikowanym dialogu, dającym ogromne możliwości. Czy nie ułatwia on życia? Teraz pomyślmy, jak wiele moglibyśmy osiągnąć projektując dialogi współpracujące z naszym własnym skryptem. Możliwości są ogromne. W artykule przedstawię sposób tworzenia okien dialogowych oraz ich obsługi z poziomu kodu JavaScript. Pisanie praktycznych dialogów nie będzie już czarną magią!

Jak przygotować wizytówkę w Photoshopie dla drukarni cyfrowej
Piotr Pakier

Z pewnością każdy grafik wcześniej czy później otrzyma zlecenie na wykonanie wizytówki dla swojego klienta lub będzie chciał to zrobić dla siebie. W tym artykule nie będę opowiadał o rozwiązaniach graficznych stosowanych w tego typu projektach, ale opowiem, na jakie szczegóły techniczne należy zwracać uwagę, aby końcowy efekt wyglądał profesjonalnie.

Zarządzanie kolorem - przestrzenie barw, sposoby ich konwersacji, obsługa
Artur Adamski

Wielogodzinna praca nad projektem została zrujnowana ogromną zmianą kolorystyki na wydruku. Co jest przyczyną ciągłych problemów z właściwą interpretacją kolorów w różnych programach i niezgodności kolorów obrazu widzianego na monitorze z wydrukiem? Zrozumienie różnic w sposobach tworzenia barwnego obrazu przez nasze urządzenia pozwoli na takie posługiwanie się oprogramowaniem, które ułatwi nam przechodzenie przez wszystkie komponenty systemu obróbki obrazu z zachowaniem zbliżonej kolorystyki na każdym etapie naszej pracy.

Jak wykorzystać swoje umiejętności, by zarobić
Bartosz Włodarczyk

„Kasa dla grafika!”. A więc jesteś grafikiem? Myślisz o zarabianiu pieniędzy, jednak przytłacza się ogromna konkurencja i pewna niewiedza – działać samemu czy może w grupie? W gąszczu myśli i plątaninie pytań wiesz jedno – warto tworzyć! Artykułem tym, postaram się wam przybliżyć prawa rynku, pokazać gdzie warto szukać zleceń, a co najważniejsze jak zaistnieć w tej branży. Skąd czerpać inspirację, pomysły i motywację do dalszej pracy? Zapraszam do przeczytania dalszej części artykułu ...

"2xCD w magazynie .psd"
Damian Sepczuk

14 cześć multimedialnego kursu magazynu .psd “Skypty w Photoshopie” Na CD 1 zmieściliśmy półtoragodzinny kurs w całości poświęcony tematyce skryptów, które w znaczący sposób mogą przyspieszyć pracę w Photoshopie. Nagranie przeznaczone jest dla ambitnych amatorów i profesjonalistów, którzy nie zgłębili jeszcze tajników skryptów. Zamieszczony na płycie materiał to lekcje w postaci filmów instruktażowych oraz pliki potrzebne do wykonania ćwiczeń. CD 2 zawiera materiały pomocnicze, pliki źródłowe oraz filmy instruktażowe. Na płycie zamieściliśmy też zdjęcia Royalty Free, a także program VidCom.pl służący do prowadzenia wideokonferencji online oraz wirtualnych spotkań z dowolną liczbą uczestników. 

Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021