Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
PSD 04/2007 (21)
środa, 27 czerwiec 2007

PSD 04/2007 (21)PSD 04/2007 (21)

Spis treści

Digital painting - ilustracja malowana w Photoshopie
Gracjana Zielińska

Photoshop jako narzędzie do obróbki fotografii jest programem bardzo popularnym, uznanym za obowiązujący standard. Jednakże od wielu lat po program ten sięga coraz więcej artystów malujących do tej pory ilustracje metodami tradycyjnymi. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – Photoshop pozwala malować o wiele szybciej i jest bardziej cierpliwy niż papier, dzięki niemu grafik może eksperymentować do woli z pracą bez obawy, że coś zepsuje i nie będzie mógł wrócić do poprzedniej wersji. Przyjrzyjmy się więc, na przykładzie tej ilustracji, jak ogólnie wygląda proces malowania na komputerze.

Komiksowym szlakiem, czyli jak pokolorować ołówkowy szkic
Kamil Kozłowski

Jako dziecko uwielbiałem czytać komiksy. To co mnie w nich fascynowało to bogactwo barw. Fascynacja ta przetrwała do dziś, jednak nie wystarczyło mi już bycie tylko biernym obserwatorem. Sam postanowiłem spróbować swoich sił jako kolorysta. Poniższy poradnik pozwoli poczynić wam pierwsze kroki w kolorowaniu szkiców oraz będzie niejako wstępem do zagadnienia, jakim jest światłocień. Będzie to przydatną umiejętnością w przyszłości.

Tworzenie postaci 3D - Jimie Hendrix - the guitar legend
Marcin Klicki

W poniższym tekście postaram się przybliżyć wam proces tworzenia, postaci, ustawienia włosów, sposobu renderowania oraz składania wszystkiego w Photoshopie. Postaram się również opowiedzieć o programach, w których pracuję. Zdradzić kilka ciekawostek oraz opisać sposób, w jakim renderuję poszczególne kawałki sceny i składam je w Photoshopie. Pamiętajcie jednak żeby ten tekst traktować bardziej jako dokładniejszy opis powstawania, a nie tutorial. Zakładam, że jesteście średnio zaawansowanymi userami 3dsmaxa jak photoshopa oraz znacie podstawy modelowania poly.

Malowanie po modelu, czyli jak zrobić teksturę do gry
Michał Dziekan

Od czasu wydania Ponga i Pacmana rynek gier komputerowych rozwinął się niesamowicie i chyba nie ma osoby posiadającej komputer, która nie zetknęłaby się z tym rodzajem rozrywki. Jednak nie każdy może zdawać sobie sprawę z tego, jak wygląda tworzenie poszczególnych elementów gry. Jako, że czasopismo to poświęcone jest grafice, postaramy się przybliżyć nieco proces tworzenia tekstur, czyli dwuwymiarowych obrazków nakładanych na trójwymiarowe obiekty w celu imitacji faktury. Aby móc teksturować, po pierwsze musimy mieć model; jeżeli sami nie potrafimy modelować, bądź nie mamy na to czasu, możemy poprosić znajomego projektanta graficznego, aby udostępnił nam takowy. Obiekt do poniższego tutoriala udostępnił Marcin Klicki.

Kanji girl - od bitmapy do wektorów
Krzysztof Kopciowski

Dostęp do specjalnych fontów, szczególnie reprezentujących języki wschodnie, jest czasami bardzo utrudniony lub prawie niemożliwy. Kolejną przeszkodą w wykorzystaniu konkretnych znaków pisarskich jest ich niski stopień oraz brak zestawów afiszowych. Jest jednak kilka sposobów, aby zaradzić podobnym problemom. Jednym z nich jest konwersja form bitmapowych na wektory. W poniższym przykładzie będziemy pracować na gotowych formach, właściwym celem jest odpowiednie przygotowanie znaków kanji.

Zdjęcie 2D w 3D - trójwymiarowa animacja zdjęcia
Artur Obrzut

Praca projektanta graficznego coraz częściej polega na przedstawieniu materiału w bardziej niż dotychczas efektowny sposób. Rosnący udział animacji oraz wideo w stronach internetowych sprawia, że chętniej sięgamy po właśnie taką formę ekspresji. W tym tutorialu pokażę, jak na bazie jednego zdjęcia, Photoshopa i After Effects stworzyć animację, której efektem będzie wrażenie trójwymiarowości.

Sekrety typografii - część I
Krzysztof Kopciowski

Język jest jednym z kluczowych aspektów ludzkiej kultury; często wymieniany obok religii i sztuki definiuje nas jako człowieka symbolicznego. Język jest podstawą komunikacji, zaś jego graficzną reprezentacją jest pismo. Zaistnienie pisma spowodowało wprowadzenie naszej kultury w nowy etap rozwoju. Od tej chwili ludzkie myśli, idee i komunikaty mogły zostać utrwalone, dlatego mówimy o kulturze pisma. Kolejnym etapem tego rozwoju jest druk. Nowa technika reprodukcji pisma spowodowała wejście człowieka na ścieżkę tak zwanej kultury typograficznej.

Kolor/Barwa w projektach informatycznych
Małgorzata Nieciecka

O czym należy wiedzieć tworząc projekt, który będzie wyświetlany za pomocą przeglądarki www. Typowe modele barw dla grafiki komputerowej. Dlaczego graficy najczęściej pracują na monitorach typu CRT? Specyfika wyświetlania barwy na różnych modelach ekranu. Jakie znaczenie ma kolor w projektach Internetowych? Trendy kolorystyczne w projektowaniu www. Planowanie projektu, a znaczenie barwy w systemach identyfikacji wizualnej.

System Color Matching Solution firm Eizo, Epson, X-Rite
Alstor

Color Management w idei prosty, w praktyce okazuje się zagadnieniem bardzo złożonym, wymagającym dużych nakładów finansowych, jak i bardzo szerokiej wiedzy. Dlatego, dla wielu mniejszych firm i użytkowników prywatnych tego typu system pozostawał jak dotąd w sferze marzeń. Powstała idea stworzenia systemu przystępnego finansowo i prostego w obsłudze. Te założenia legły u podstaw nawiązania współpracy pomiędzy trzema firmami: EIZO - producentem zaawansowanych monitorów graficznych LCD, EPSON - wiodącym producentem drukarek atramentowych i X-RITE - od lat produkującym kolorymetry i spektrofotometry.

Znaki zodiaku - baran
Tomasz Sarna

Kontynuując cykl grafik przedstawiających znaki zodiaku, tym razem proponuję barana. Niezależnie od tego, jaką ilustrację wykonujemy, najważniejsze jest odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi Photoshopa. Zobaczycie, że korzystając z kilku podstawowych narzędzi deformacji (Photoshop CS2), można stworzyć całkiem ciekawą grafikę.

Katedra, komponowanie obrazu - zastosowanie masek warstw
cherub
 
W poniższym materiale wykonamy grafikę z zastosowaniem masek warstw. W naszym przykładzie wykorzystamy głównie tzw. maski bitmapowe. Z ich pomocą mamy możliwość uzyskania płynnych przejść między obrazami, łącząc i komponując warstwy w jeden dokument, ale nie naruszając oryginalnych obrazów. Każda z użytych masek wpłynie na widoczność lub ukrycie fragmentu obrazu. Dalej, w celu przystosowania kolorystyki, zastosujemy kilka warstw dopasowania, które również są automatycznie tworzone z maską warstwy. Podczas procesu edycyjnego pokażemy również jedną z metod uzyskania blasków. Do wykonania naszego obrazu wykorzystamy kilka zdjęć i jedną ustylizowaną wcześniej grafikę. Do stylizacji grafik wykorzystuje się zdjęcia gzymsów, witraży lub innych elementów architektonicznych pochodzących z wcześniejszych epok, a łączy się je przy pomocy trybów mieszania warstw.

Co w tRAWie piszczy - część III
Andrzej Petelski

Zapraszam do przeczytania trzeciej i ostatniej części artykułu. Tym razem zajmiemy się omówieniem narzędzi CameraRAW.

Kolory dodatkowe i kilka praktycznych wskazówek
Kamil Ładyżyński

Tworząc swoje grafiki w Adobe Photoshop wykorzystujemy zazwyczaj dwa modele barwne: addytywny (RGB), gdy chcemy stworzyć grafikę np. do strony internetowej lub subtraktywny (CMYK ) przy projektach przeznaczonych do druku. Często jednak cztery kolory okazują się mało zadowalające ze względu na niską głębię barw, czy charakterystyczny dla siebie brak jednolitości. W celu ożywienia i wzbogacenia świata kolorów w druku wynaleziono PANTONE, o którym z pewnością słyszeliście już wiele razy. W poniższym tekście postaram się zaprezentować kilka podstawowych operacji przydatnych przy edycji dokumentu z kolorem specjalnym.

Dekalog szczęśliwego grafika
Karol Sadurski

Aby formalności zadość sprawić i problemów zawodowych uniknąć proponujemy ważnym tekst poniższy uczynić i w życie swoje i postępowanie wcielić. Bo zawżdy żaden grafik czy inny artysta słowem śmiałym i prawdziwym wzgardzać nie powinien, kiedy płynie ono z serca starszego kompana po fachu. Zatem redakcja wstęp owy postawiwszy, na to co następuje zwrócić uwagę Drogich czytelników raczy.

Camtasia Studio 4 - Narzędzie do Audio - Wideo
Krzysztof Kopciowski

Recenzja profesjonalnego programu do tworzenia, edycji i kompozycji materiału audio - wideo przeznaczonego do celów edukacyjnych, szkoleniowych i multimedialnych prezentacji.

Test konsumencki banków zdjęć

Gdy nie mamy dostępu do profesjonalnego studio fotograficznego, a potrzebujemy szybko zilustrować artykuł w gazecie, kiedy musimy przygotować layout reklamy i użyć najlepszej jakości zdjęć, korzystamy z zasobów banków zdjęć. Na polskim rynku jest kilka dużych, konkurujących ze sobą fotograficznych stocków. Posiadają one w swoich kolekcjach fotografie o szerokiej tematyce, które w różny sposób zaspokajają potrzeby klientów. Prezentujemy opinie fotoedytorów, grafików, którzy korzystają z usług i zbiorów dostępnych w East News, Flash Press Media, Indigo, Medium Photo.

Komiks - Kapitan Pixel
Maciek Empro

Kolejna - trzecia już część przygód Kapitana Pixela i jego wiernego przyjaciela

CD / DVD
CD1 - kurs multimedialny Power Designer Podcast CD2 - materiały pomocnicze, pliki źródłowe do tutoriali, filmy instruktażowe, zdjęcia Royalty Free.

Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021