Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
Tworzenie Favorites w Bridge
czwartek, 12 lipiec 2007

Materiał pochodzi z książki Adobe Creative Suite 2/2 PL. Oficjalny podręcznik i został zamieszczony dzięki uprzejmości wydawnictwa Helion.


Tworzenie foldera Favorites (Ulubione) w programie Bridge.

Program Bridge umożliwia przeglądanie i podgląd dokumentów znajdujących się na dysku, znakowanie ich, przeszukiwanie zasobów z uwzględnieniem różnych kryteriów wyszukiwania, wsadowe przetwarzanie plików i o wiele więcej.
Bridge stanowi jednocześnie centrum zarządzania ustawieniami mającymi wpływ na wszystkie pozostałe elementy pakietu, takie jak na przykład wyznaczanie folderów zawierających „ulubione”, czyli najczęściej wykorzystywane materiały, czy konfiguracja mechanizmów zarządzania kolorem.

1. Uruchom program Adobe Bridge.
Standardowo lista ulubionych folderów wyświetlana jest po lewej stronie okna programu Adobe Bridge.

2. Na liście w panelu Favorites (Ulubione) wskaż pozycję My Computer (Mój komputer) w systemie Windows lub Computer w systemie Mac OS.
Zawartość wybranego foldera zostanie wyświetlona w dużym panelu po prawej stronie.
Dwukrotne kliknięcie dowolnego foldera znajdującego się w tym panelu spowoduje wyświetlenie jego zawartości. Dwukrotne kliknięcie ikony dowolnego pliku spowoduje otwarcie go w skojarzonej z nim aplikacji, a dwukrotne kliknięcie ikony programu — uruchomienie tego programu. Bridge oferuje jednak o wiele więcej niż tylko zachowanie, którego można się spodziewać po dobrej przeglądarce plików.

favorites

3. Wyświetl zawartość foldera, w którym przechowujesz większość dokumentów. W systemie Windows zazwyczaj jest to folder My Computer/Local Disk (C:)/Documents and Settings/ [nazwa użytkownika]/My Documents (Mój komputer/lokalny dysk (C:)/[nazwa użytkownika]/Moje Dokumenty), zaś w systemie Mac OS folder
Computer: [nazwa dysku twardego]: Users: [nazwa użytkownika]: Documents.

4. Wydaj polecenie File/New Folder (Plik/Nowy folder) i nadaj nowemu folderowi nazwę CS2CIB Rozdzialy.

5. Kliknij ikonę nowo utworzonego foldera i przeciągnij ją na sam dół palety Favorites (Ulubione) lub kliknij ją prawym przyciskiem myszy (kliknij, przytrzymując klawisz Control) i z menu podręcznego, które się wówczas pojawi, wybierz polecenie Add to Favorites (Dodaj do ulubionych). Analogiczny efekt będzie miało zaznaczenie dowolnego foldera i wydanie polecenia File/Add to Favorites (Plik/Dodaj do ulubionych).
Utworzony w ten sposób skrót do foldera dostępny będzie nie tylko w programie Bridge, lecz we wszystkich aplikacjach  wchodzących w skład pakietu.

favorites



Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021