Start arrow Tutoriale i inne arrow Czasopisma arrow PSD Starter Kit 03/2007

Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
PSD Starter Kit 03/2007
niedziela, 22 lipiec 2007

PSD Starter Kit 03/2007PSD Starter Kit 03/2007

Spis treści

Fish poetry - malowanie w programie Painter X
Gracjana Zielińska

Painter od wielu lat jest uznanym narzędziem do malowania dzięki oryginalnym pędzlom, które pozwalają na imitowanie tradcyjnych narzędzi malarskich i graficznych. W programie o tak bogatych możliwościach nie można powiedzieć żeby była jedna, właściwa metoda malowania, każdy szybko tworzy własny zestaw pędzli i korzysta z niego we właściwy sobie sposób, więc w tym tutorialu pokazać mogę zaledwie część jego bogatych możliwości wraz z przydatnymi trickami i nakierować jak osiągnąć ciekawy efekt za pomocą narzędzi dostępnych tylko w Painterze.

Painter X - dla kogo i do czego przyda się nowa wersja programu Corela
Gracjana Zielińska

W tym artykule postaram się przyjrzeć bliżej możliwościom Paintera X, zaznajomić czytelników z jego plusami, a tym już obeznanym z poprzednimi wersjami, pokazać co w najnowszej się zmieniło. Mam nadzieję, że stanie się zrozumiałe czemu wielu zagorzałych użytkowników Photoshopa (jakim sama kiedyś byłam) od dawna bardzo często równolegle sięga do Paintera.

Dyplom z przełomu wieków
Artur Adamski

W ćwiczeniu tym, krok po kroku, opracujemy graficznie dyplom w stylu zabytku dawnego piśmiennictwa. Z pewnością znajdziemy wiele okazji do wykorzystania efektu naszej pracy. Przygotowanym dyplomem możemy uhonorować zarówno laureatów konkursu na szkolnym balu kostiumowym jak i uczestników festynu historycznego.

Otium: kobieta - zagadka
Marcin Bucyk

Już od najmłodszych lat rysowanie staje się sposobem na wyrażenie siebie, swoich emocji i swoich potrzeb. Z czasem przybiera również formę relaksu, sposobu na nudę podczas ciekawych wykładów czy też twórczej pasji. Zapewne każda osoba, która rysuje, nie ważne – amatorsko czy profesjonalnie, chciałaby zobaczyć, jak praca prezentuje się w kolorze. Poniższy tutorial pokazuje, jak w łatwy i efektowny sposób pokolorować rysunek odręczny. Kolor można nakładać nie tylko na prace rysowane długopisem, ale też na linearty i rysunki wykonane ołówkiem. Sama technika kolorowania jest bardzo prosta i opiera się na podkładaniu koloru pod grafikę za pomocą opcji mnożenia, a następnie uzyskaniu dodatkowych efektów przy użyciu narzędzi Rozjaśnianie (Dodge Tool) i Ściemnienie (Burn Tool). Cały proces trwa mniej niż godzinę pod warunkiem, że wiemy, co dokładnie chcemy wykonać i jakimi metodami do tego dojść. Do kolorowania używamy jedynie trzech warstw, ale pracujemy tylko na jednej nich.

Odtwarzacz MP3 - wylorzystanie styli warstw przy tworzeniu imitacji trójwymiaru
Łukasz Ferlin

W tym tutorialu wykorzystamy głównie style warstw. Za ich pomocą osiągniemy efekt trójwymiaru. Umożliwią nam one również osiągnięcie efektu szklanej powierzchni, oraz charakterystycznego połysku rodem z Windows’a Vista. Stworzymy w ten sposób prosty odtwarzacz MP3, wyposażony w wyświetlacz LCD oraz kilka przycisków.

Papierowe efekty specjalne - praktyczne zastosowanie pluginów
Artur Mościcki

W artykule tym zaprezentujemy kilka efektów specjalnych imitujących rezultaty czynności, jakim poddawany może być papier. Przedstawimy cyfrowe efekty związane z rozrywaniem, zaginaniem, czy nadpalaniem fotografii; jednym słowem – pokażemy pełną dewastację pięknych zdjęć. Wszystko jednak w artystycznych celach. Efekty te wykonamy bardzo szybko, gdyż użyjemy trzech pakietów wtyczek: Virtual Photographer, Twisting Pixels i Xenofex 2.

5x5 czyli szybkie i efektowne techniki Photoshopa na różne okazje
Krzysztof Kopciowski

Przedstawiamy nietypowy tutorial złożony z pięciu tematów, które możemy wykonać w pięciu krótkich krokach. Spróbujemy uzyskać realistyczną tkaninę korzystając z gradientów i filtrów; zaprojektować napis w trójwymiarze w oparciu o kopiowanie jednego elementu i użyciu stylów warstw; namalować ramkę fotografii wydobywającą przestrzenność tematu; odwzorować efekt termicznego widzenia prosto z filmu Predator; wreszcie rozbić zdjęcie na kilka elementów manipulując kanałem alfa, wypełnieniami kolorów i zastosowaniu kilku innych sztuczek.

Napis w ogniu zrobiony w Photoshopie
Artur Mościcki

Oglądając kiedyś film Maska Zorro z Antonio Banderasem i Catherine Zeta-Jones zastanawialiśmy się, jak twórcy zrobili napis, który wyłaniał się z ognia. Po latach sami pokażemy, jak to uczynić w Adobe Photoshop. Nie jest to kurs dotyczący klipu filmowego, ale końcowy efekt będzie naprawdę interesujący. Oczywiście najważniejszą rolę w przygotowaniu takiego napisu odgrywa odpowiedni dobór kolorów.

Szatańska papeteria wektory w Photoshopie, czyli nie taki diabeł straszny jak go malują
Łukasz Kałafut

Lubię grafiki wektorowe, bo można z nimi wyprawiać, co się żywnie podoba, a jakość wciąż jest tak dobra jak zaraz po wykonaniu. Atutów jest zresztą więcej. Jeśli zdajecie sobie z nich sprawę, pewnie wiecie, czego się spodziewać po tym tutorialu. Jeśli nie – może uda się zaszczepić w was tę fascynację. Zrobimy papeterię, która z pewnością wywoła (diaboliczny?) uśmiech na ustach adresata.

Wymień twarz - jak przy pomocy filtrów zmienić swój wygląd
Monika Mansfeld

Niejeden patrząc na fotografię myśli, jakby mógł ją zmienić. Może chce ją udoskonalić, wyretuszować lub sprawić, aby rozśmieszała. Poczujcie się jak w profesjonalnym studio i dokonajcie subtelnej lub drastycznej transformacji zdjęcia, zachowując przy tym naturalny efekt wizualny. W tym ćwiczeniu pokażę, jak osiągnąć taki efekt. A jak już przebrniecie przez tę lekcję, zróbcie to samo z waszą fotografią i zobaczcie, jak zmieniacie się nie do poznania.

Cyfrowy filtr zdjęcia w podczerwieni
cherub

Zapewne większość osób przeglądających galerie internetowe spotkała zdjęcia wykonane z filtrem w podczerwieni. Piękne obrazy z białymi obłokami na ciemnym niebie i jasnej poświacie drzew wyglądających jak oszronione. Do wykonania takiego zdjęcia potrzeby jest odpowiedni aparat i filtr na obiektyw. W naszym materiale przedstawimy jedną z metod uzyskania podobnych obrazów bez użycia sprzętu fotograficznego - w Photoshopie. Do obróbki takich zdjęć najlepiej nadają się krajobrazy o dużych powierzchniach nieba, zielonych drzewach i łąkach – wakacyjne zdjęcia. Na początek przygotujemy dwie warstwy o skrajnie przesyconych barwach w kierunku niebieskości i zieleni. Następnie je ze sobą zmieszamy, aby użyć nowego polecenia Photoshopa CS3 o nazwie Black & White, które idealnie nadaje się do naszego zastosowania. W starszych wersjach programu można zastąpić to zastosowanie poleceniem Mikser kanałów (Channel Mixer).

Street fighter - dynamika zdjęć sportowych
Grzegorz Zając

Era cyfraków przyczyniła się w znacznym stopniu do popularyzacji fotografii sportowej. Aparat stał się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego amatora mocnych wrażeń. W naszym ćwiczeniu, z niepozornie wyglądającej fotografii wykonamy projekt, który z powodzeniem może posłużyć jako materiał promujący kolejne imprezy tego typu. Dlatego też, nasz arsenał PS musimy wzbogacić o dobrą pracę z maskami oraz warstwami korekcyjnymi. Elementem stanowiącym trzon tego projektu, będzie filtr rozmycie promieniste, który w szczególny sposób pozwoli nam na zwiększenie dynamiki obrazu. Do dzieła!

Rozdzielczość obrazów w druku offsetowym
Artur Adamski

Obrazy wielotonalne, takie jak np. fotografie zwielokrotniane w celu masowego rozpowszechnienia techniką druku offsetowego, zostają poddane procesowi rastrowania. Obraz wielotonalny zostaje zamieniony na siatkę drobnych punktów, które symulują odcienie za pomocą farby o stałej barwie. Siatka ta nazywana jest rastrem, a jej podstawowym parametrem jest liniatura podawana w lpi (ang. linien per inch – linie na cal).

Efektywne serwisy WWW część III - projekt graficzny a użyteczność
Łukasz Szymański

Gdy już poznamy potrzeby nasze bądź klienta, przeanalizujemy serwisy konkurencji oraz spiszemy listę funkcjonalności, przychodzi czas na najważniejszy etap – kształtowanie charakteru serwisu poprzez projekt graficzny. W trakcie pracy nad projektem możemy przyjąć dwojakiego rodzaju podejście; przenieść jedynie koncepcję projektu funkcjonalnego do grafiki, bądź – co istotne przy serwisach produktowych oraz wizerunkowych – wnieść jakieś nowe wartości do struktury czy nawet koncepcji całego serwisu. Jednak sugerując zmiany we wstępnym projekcie musimy znać podstawowe zasady użyteczności, by strony tworzone na podstawie naszych projektów cechowały się nie tylko kreatywnością, ale – co nawet ważniejsze – były maksymalnie przyjazne dla użytkowników.

Test konsumencki pamięci przenośnych

Każdy grafik do przenoszenia swoich prac potrzebuje dobrej, sprawnie działającej i trwałej pamięci Flash. Nie wszyscy decydują się na chodzenie z dyskiem twardym lub na zgrywanie danych na mało pojemną płytę. Dla tych, którzy jeszcze nie posiadają pendriva i dopiero planują zakup, przeprowadziliśmy test konsumencki tego produktu. Nie każdy może sobie pozwolić na wyrzucenie pieniędzy w błoto. Wybraliśmy pamięci z oferty dwóch firm: Kingston i Pentagram. Obie marki są znane na rynku polskim, a przedstawiciele handlowi mówią nam, że ich sprzęt jest najlepszy. A jakie zdanie mają na ten temat użytkownicy? Spytaliśmy o to grafików używających na co dzień pamięci Flash. Dzięki odpowiedziom tych osób łatwiej nam będzie ocenić jak dany sprzęt się sprawdza w praktyce. Mamy nadzieję, że test ten ułatwi wybór jakiego wkrótce, przy zakupie, będziecie musieli dokonać.

Komiks - Kapitan Pixel część IV

Ciąg dalszy przygód Kapitana Pixela

CD / DVD

CD1 Multimedialny kurs Pluginy do Photoshopa cz. I CD2 Materiały pomocnicze, pliki źródłowe, filmy instruktażowe, zdjęcia Royalty Free, Słownik Photoshopa, Corel Painter X wersja trial.

Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021