Menu witryny
Start
Tutoriale i inne
Spis zawartości
Szukaj w serwisie
Autor witryny
Cherub
Galeria Fotodesign
Galeria Dark Fantasy
Kontakt
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w swojej przeglądarce.

powered_by.png, 1 kB
The Best of PSD
piątek, 23 listopad 2007

the best of PSDThe Best of PSD

Spis treści

Anioł - świąteczna ilustracja malowana w Photoshopie
Gracjana Zielińska

Wiele osób malujących w Photoshopie często za bardzo skupia się na efektach i filtrach, zapominając o malarskich możliwościach tego programu. Niektórzy jednak starają się malować w nim zupełnie tradycyjnie, nie wykorzystując narzędzi, które mogą wzbogacić pracę. Tym razem spróbujemy połączyć podejście tradycyjne w malowaniu z ułatwieniami, które oferuje Photoshop, by stworzyć ilustrację przedstawiającą anioła w zimowej atmosferze.

Zielone oko - czyli jak nawrócić złe zdjęcia na właściwą drogę
Renata Jóźwik

Często zdjęciom, które wykonaliśmy w pośpiechu nadajemy niesłuszne miano złych - do niczego nie potrzebnych. Czasem wystarczy je odpowiednio wykadrować, wyostrzyć oraz zwiększyć nasycenie niektórych ich elementów, żeby uzyskać ciekawy efekt końcowy. Krótko mówiąc w poniższym tutorialu przedstawimy jeden z przepisów na zaspokojenie artystycznych ambicji pewnej fotografii rodem z rodzinnego albumu.

Cyfrowi malarze - czyli jak zmienić zwykłe zdjęcie w dzieło sztuki
Andrea Spinazzola

Chcielibyście biegle posługiwać się rozmaitymi technikami malarskimi, ale nie wiecie jak to zrobić? Niniejszy tutorial przedstawi Wam, jak począwszy od zwykłej fotografii, za pomocą programu Adobe Photoshop uzyskać obrazy malowane kredą, techniką olejną czy akwarelą. Ten krok do przodu w stosunku do korzystania z domyślnych filtrów artystycznych sprawi, że zmienicie się w prawdziwych malarzy cyfrowych.

Morning drink - grafika z jednego elementu
Meowza


W tutorialu tym zaprezentuję sposób jak wykorzystując jeden kształt oraz wspomagając się szkicem, stworzyć niepowtarzalną ilustrację. Jest wiele technik na uzyskanie tego typu grafik. Niektórzy używają specjalnie stworzonych pędzli do uzyskania takiego efektu, my natomiast umieścimy pojedynczy kształt po kształcie tak, żeby mieć maksymalną kontrolę nad tworzeniem ilustracji.

Zróbmy z kogoś błazna w Photoshopie
Anders Jensen

Drogie zestawy farb, śmiejące się z ciebie dzieci, zimne namioty i małe przyczepy - życie klauna nie jest usłane różami. Pora to zmienić. Niniejszy tutorial nauczy cię prostego sposobu na zrobienie z każdego klauna w Photoshopie. Przy odrobinie wyobraźni możliwości są nieskończone! Do wykonania tego ćwiczenia potrzebna nam będzie jedynie dobra fotografia twarzy, w tym przypadku należącej do Tommy'ego.

Bogactwo chaosu - sposób na efektowne tło stworzone w programie Ultra Fractal
Jarosław Wierny


W programie Ultra Fractal oprócz klasycznych fractali możemy tworzyć struktury, które cechuje zanik powtarzalności form oraz brak symetrii i wyraźnych kształtów. Kojarzą się one z abstrakcyjnym malarstwem albo z bogatą fakturą kamieni lub drewna. Obrazy te są interesujące same w sobie, ale możemy wykorzystać je również w innych pracach jako tło lub tekstury. W poniższym tutorialu nauczymy się tworzyć właśnie takie quasi-chaotyczne struktury, których wykonanie w klasycznych programach do grafiki rastrowej byłoby bardziej pracochłonne.

Grafika 3D + oprawa 2D - harmonijne połączenie
Maciej Frolow


Programy do grafiki 3D mają olbrzymie możliwości i mogłoby się wydawać, że można przy ich pomocy stworzyć niemal wszystko. Czasami jednak nakład włożonej pracy nie jest współmierny do uzyskanego wyniku. Zwłaszcza, że w wielu przypadkach można za pomocą Photoshopa osiągnąć identyczny efekt w dużo krótszym czasie. W ćwiczeniu tym zaprezentujemy użycie wyżej wspomnianego programu do rozbudowania, wizualnego wzbogacenia ilustracji, której elementy składowe zostały wygenerowane w programie do grafiki 3D o nazwie Lightwave.

Dodaj koloru swoim zdjęciom - kolorowanie fotografii
Tomasz Zelek


Stare fotografie mają to do siebie, że najczęściej są czarno-białe i szybko się niszczą. Warto więc przejrzeć domowy album ze zdjęciami i chociaż te ważniejsze przenieść na ekran komputera, gdzie przy pomocy Photoshopa będziemy mogli je odnowić, nawet je pokolorować. Artykuły o retuszowaniu starych fotografii pojawiały się już w .psd toteż w niniejszym tutorialu zajmiemy się jedynie kwestią ich pokolorowania.

Pędzlem i selekcją - malowanie w Photoshopie
Maciej Kowalik


W pracy z Photoshopem, a zwłaszcza w tworzeniu od zera przyszłej grafiki niezwykle istotne jest umiejętne posługiwanie się selekcją. Dobre opanowanie tworzenia ścieżek oraz masek pozwala zapanować nad strukturą bryły obiektu, który chcemy wyedytować. W tym artykule kładę szczególny nacisk na filozofię myślenia o obiekcie jako o misternej układance autonomicznych obszarów zawierających mniej lub więcej niuansów tonalnych i fakturalnych. Wirtualny wąż, którego powstawanie opisuję w tym artykule jest prostym przykładem grafiki komputerowej i zaledwie sygnalizuje możliwości jakie drzemią w tej wspaniałej aplikacji jaką jest Photoshop.

Naszywka - grafika grubymi nićmi szyta
Robert Kudera

W poniższym tutorialu postanowiliśmy jedno z praktycznych zastosowań mało znanego i rzadko używanego przez większość grafików filtra Przenieść (Displace) - posłuży on nam do stworzenia realistycznie wyglądającej naszywki na ubranie. Ponadto będziecie mieli okazję zapoznać się z ciekawymi funkcjami styli warstw oraz nauczycie się tworzyć nowe pędzle.

Opowieści z Sin City - plakat w stylu filmowym
Joanna Szumowska


Nie trzeba być fanem i miłośnikiem poetyki utworów Franka Millera, czy też ich filmowej adaptacji, aby dostrzec niezwykłą ekspresję kadrów filmowych. Wynika ona między innymi z połączenia możliwości, jaką daje grafika komputerowa z tradycyjnymi środkami wyrazu, takimi jak zestawienia kontrastowych, wyrazistych kolorów. Dziś każdy z nas będzie mógł na chwilę wcielić się w rolę ulubionej postaci z filmu i pojawić się na plakacie filmowym. Dzięki Photoshopowi możemy na chwilę stać się zarówno bohaterem dzieła, jak i jego twórcą.

Photoshop & Terragen - narodziny wirtualnego świata
Swaroop R

W ćwiczeniu tym zaprezentujemy w jaki sposób można stworzyć bajkowy, ograniczony jedynie naszą wyobraźnią i marzeniami, krajobraz. Do jego wykreowania wykorzystamy Photoshopa oraz bezpłatną (do użytku niekomercyjnego) aplikację o nazwie Terragen.

Oszukać rzeczywistość - model aparatu
Marcin Reddig


W poniższym ćwiczeniu poznamy techniki odwzorowywania różnego rodzaju, skomplikowanych pod względem budowy, przedmiotów, urządzeń. Nauczymy się tworzyć przejścia tonalne, które sprawią, że zatracona zostanie granica między fotografią, a grafiką. Do uzyskania kopii żywego obiektu wykorzystamy jego zdjęcie. Można oczywiście posługiwać się wyłącznie wyobraźnią i pamięcią wzrokową, ale wymaga to doświadczenia i praktyki.

Stitcher Express - jak zrobić zdjęcie panoramiczne
Franck Bordier


Jeśli jesteś fotografem, artystą, architektem i chcesz zrobić panoramiczne zdjęcie bez kupowania aparatu fotograficznego przeznaczonego do formatu panoramicznego wypróbuj Stitcher Express. Program ten pozwala na wykonywanie w łatwy sposób zdjęć panoramicznych o szerokim kącie, które można następnie zamieszczać w Internecie, w animacjach video lub wydrukować.

Śmieszne ryjki - efekt fisheye w praktyce
Rafał Lissner

Spacerując po poznańskim Starym Rynku zauważyłem na straganach z kartkami sporą ilość śmiesznych widokówek, na których umieszczone były karykatury różnych zwierząt. Miały one nienaturalnie powiększone głowy w stosunku do tułowia (efekt był przekomiczny). Oczarowany i zainspirowany wyżej wspomnianymi kartkami postanowiłem stworzyć własne widokówki utrzymane w tym stylu. Tutorial ten odsłania kulisy tworzenia tego typu prac.

Tworzymy emotikonkę - nauka rysowania
Krzysztof Kopciowski

Tworzenie emotikon jest jednym z drobniejszych zagadnień web designu lub inaczej, komunikacji internetowej. Ograniczeni tylko do słowa pisanego, ale z równocześnie rozwijającą się techniką wideo komunikacji, dostaliśmy do ręki sprytne narzędzie, które pozwala wyrazić podstawowe emocje w postaci symboli.

zakręcony obiekt - abstrakcyjna grafika stworzona tylko w Photoshopie
Maciej Mizer

W poniższym ćwiczeniu pokażę jak można stworzyć ciekawy abstrakcyjny obiekt korzystając wyłącznie w programu Adobe Photoshop. Do jego utworzenia wykorzystamy dość rzadko stosowaną funkcję programu – Zadania (Actions).

Puenta - czyli panorama z błaznem
Tomasz Maroński

W poniższym artykule chciałbym przedstawić proste sposoby na uzyskanie efektownych rozwiązań typowych dla pejzaży fantastycznych. W poszczególnych etapach zobrazuję historię pewnego błazna który jest już zmęczony swoim zawodem. Lubię, kiedy praca powstaje bez wcześniejszych szkiców koncepcyjnych gdyż dzięki spontaniczności możemy osiągnąć więcej niż zamierzamy. Rozpoczynając tego typu pracę musimy w pierwszej kolejności znaleźć dobry pomysł na grafikę oraz odpowiedni tytuł. Puenta w tym przypadku symbolizuje zakończenie opowiadania oraz dowcipu. Do stworzenia tej pracy zainspirował mnie obraz Jana Matejki – Stańczyk.

Powrót do przeszłości - czyli jak stworzyć starą pocztówkę
Krzysztof Matysiak


Pozostawmy na chwilę tworzenie futurystycznych grafik i stwórzmy wspomnienia. Warto obejrzeć pocztówki z tamtych czasów. Należy zwrócić szczególną uwagę na papier, na którym wtedy drukowano. Ważne są też liczne ozdobniki pojawiające się dookoła zdjęć, w rogach kartek lub przy napisach. Dzięki zebranym informacjom będziemy mogli stworzyć realistyczny wygląd starej kartki.

Poza kadrem - uwolnij swoje zdjęcie
Piotr Abramczyk

W poniższym ćwiczeniu pozwolimy naszym zdjęciom wydostać się poza ograniczający je kadr. Zabieg ten bez wątpienia sprawi, że fotografie staną się efektowne, a co za tym idzie będą się wyróżniać wśród innych prac. Warto również zauważyć, że tego typu efekt może być zastosowany na prawie każdym zdjęciu przedstawiającym ruch.

Robożaba - cyborgowy fotomontaż
Meowza

Pół żaba, pół robot. W tym tutorialu pokażę Wam jak zdjęcie zwykłej żaby przerobić w taki sposób, aby ukazać jej mechaniczny szkielet. Jest wiele trików i technik, które stosują graficy, gdy robią grafiki tego typu. Ja jednak pokażę Wam jak wykonać taki fotomontaż wykorzystując tylko podstawowe narzędzia jakie oferuje Photoshop. Taki sam proces tworzenia może być wykonywany na dowolnym zwierzęciu lub nawet na człowieku.

Papryczkozwierz - szalony fotomontaż
Joanna Cymkiewicz


W poniższym ćwiczeniu pokażemy jak ze zwykłego zdjęcia papryki można stworzyć nowy gatunek zwierzęcia (stworzenia z pogranicza fantastyki popularnonaukowej). Wystarczy trochę twórczej wyobraźni, kilka dodatkowych fotografii i niezawodne narzędzia Photoshopa. Będzie to również bardzo dobra okazja, aby dowiedzieć się, w jaki sposób oraz w jakim celu można wykorzystać maskę warstwy, która notabene bardzo często jest używana we wszelkiego rodzaju fotomontażach.

Latający Holender - bujając w obłokach
Tomasz Sarna


W poniższym ćwiczeniu po raz kolejny będziecie mogli się przekonać o olbrzymim potencjale możliwości Photoshopa. Tym razem przedstawimy jego zalety i przydatność w kwestii swoistego rodzaju wizualnej rejestracji marzeń i snów. Do przeprowadzenia wyżej wspomnianego zabiegu potrzebować będziemy: odrobinę cierpliwości, kilka fotografii oraz parę podstawowych narzędzi Photoshopa.

Photoshoping - nowa subkultura
cherub

W artykule tym przybliżymy zjawisko Photoshoppingu, które polega na modyfikacji fotografii w taki sposób, aby z początkowo normalnych i niewywołujących, jakiś określonych uczuć stawały się zabawnymi grafikami. Ponadto będziecie mogli prześledzić krok po kroku etapy powstawania jednej z takich prac.

Na brzegu marzeń - grafika przepełniona mistycyzmem
Anne-Claire Payet

W tutorialu tym pokażemy kolejne etapy powstawania jednej z prac Anne-Claire Payet (francuskiej artystki reprezentującej młode pokolenie elektronicznych twórców). Poznamy m.in. jej sekret tworzenia bajecznych i zwiewnych fryzur jak również przepis na szybki retusz cery. Po wykonaniu tego ćwiczenia kreowanie harmonijnych kompozycji, osadzonych w realiach sennych marzeń, nie powinno przysparzać nikomu żadnych trudności.

Przystań pewnego pomysłu - artystyczne oblicze fotomontażu
Teodoru Badiu


Pomysł na tutorial narodził się podczas wizyty w austriackim muzeum wojska (Heeresgeschichtliches Museum), gdzie zobaczyłem przepiękny model okrętu. Wykonując poniższe ćwiczenie będziecie mieli okazję zapoznać się z kolejnymi etapami powstawania mojego projektu, a co za tym idzie poznacie artystyczne oblicze fotomontażu. Ponadto nauczycie się w pełni wykorzystywać możliwości narzędzi selekcji, trybów mieszania warstw oraz masek do kreowania surrealistycznych obrazów.

I żaba nie podskoczy gdy zamienisz ją w ziemniaka - sposób na nietypowy fotomontaż
Anders Jensen


Sztuka fotomontażu to jedna z ciekawszych technik graficznych, za pomocą której można tworzyć nieprawdopodobne grafiki. Czy kiedykolwiek widzieliście ziemniaka w kształcie ropuchy? Raczej jest to mało prawdopodobne, ale znając pewne techniki możecie uformować dowolny kształt i to nie tylko z ziemniaków. Po zrobieniu tego tutoriala tylko wyobraźnia będzie Was ograniczać przed wykonaniem śmiesznych i ciekawych fotomontaży.

Umieszczanie obiektów - jak nabić skrzata w butelkę
Anders Jensen

Chciałbyś umieścić coś za szkłem, nieprawdaż? Cały szkopuł tkwi we właściwym wyeksponowaniu rozbłysków świetlnych. Kombinowanie z kryciem warstw i trybami mieszania może popchnąć twój projekt naprzód, ale efekty zastosowania tych funkcji mogą nie być wystarczająco realistyczne. W tym wypadku użycie opcji Mieszaj gdy (Blend If), jest strzałem w dziesiątkę!

Stworzenie visuala - do kampanii reklamowej
Ryszard Kruk

Zadaniem agencji było stworzenie kampanii reklamowej dla nowego smaku Finlandii. Pomysł był taki, aby poka- zać produkt, jak najbardziej podkreślając jego grapefruitowy smak oraz czystość wódki. Został stworzony projekt przezroczystej butelki na mroźnym tle, kojarzącym się z oszronionymi szybami co miało być wizualizacją czystości wódki. Gwiazdki szronu na szybie zastąpiłem grapefruitami co miało nawiązywać do smaku wódki.

Jak rozpalić portret w Photoshopie - gorący fotomontaż
Zuzanna Patocka

W tym tutorialu pokażemy, jak można uatrakcyjnić zwykłe zdjęcie portretowe. Wystarczy trochę wyobraźni, resztą zajmie się Photoshop. Stworzymy ekspresyjny obraz, który można wydrukować na dobrej drukarce i powiesić w nowoczesnym wnętrzu nad kominkiem. Będziemy pracować na moim zdjęciu, ale każdy z Was może przerobić swój własny portret. Z pewnością przykuj to uwagę Waszych znajomych.

Zabłyśnij pomysłem - elektryzujący fotomontaż
Jochem van

Zadaniem tego ćwiczenia jest zwrócenie uwagi początkującym artystom na fakt, że sercem każdej pracy jest pomysł. To on w głównej mierze decyduje o tym, czy spodoba się komuś (nie licząc oczywiście rodziny, znajomych oraz osób winnych nam jakąś przysługę) nasz projekt, czy też nie. Technika, estetyka i tzw. wodotryski odgrywają istotną rolę w odbiorze pracy, ale tylko o grafice opatrzonej ciekawym pomysłem będziemy mogli powiedzieć, że ma w sobie przysłowiowe (jakże cenne każdemu grafikowi) to coś.

Kapelusznik - proste narzędzia w praktyce
Tomasz Sarna


Zapewne większości z Was zdarza się zatrzymywać różne, stare lub niepotrzebne rzeczy, z założeniem że może się kiedyś przydać. Często wychodzę z podobnego założenia w stosunku do fotografii. Będąc w różnych miejscach zdarza się, że fotografuję otoczenie i rzeczy, które wydają się zupełnie nieciekawe. Zdjęcia, które są źle wykadrowane lub przedstawiają jakiś niepozorny detal, mogą okazać się przydatnymi podczas tworzenia różnego rodzaju ilustracji czy fotomontaży. Dlatego, czasem lepiej zostawić w archiwum fotografie mniej ciekawe czy nieudane, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać. W tym artykule zobaczycie, jak bardzo takie archiwum może być użyteczne.

Diabelski fotomontaż - przerażający portret
cherub

W poniższym materiale zajmiemy się wykonaniem przerażającej grafiki w stylu Horroru. Twarz zmienimy przy pomocy kilku fragmentów zdjęć. Do edycji zębów i okolić oczu użyjemy fragmentów zdjęć orków, znanych z filmu Władca pierścieni, a teksturę zniszczonej twarzy wykonamy z fragmentu fotografii ściętego drzewa. Podczas wykonywania takiego obrazu, składającego się z kilku innych o różnych rozdzielczościach, na koniec bardzo przydatnym jest zastosowanie filtra z grupy Artystyczne (Artistic).

Tuning wirtualny - z ulicy do studia
Robert Kudera


Tuning samochodowy to od wielu lat bardzo popularny temat, także w naszym kraju. Mnóstwo firm oferujących swoje akcesoria, dokonujących przeróbek bądź kompleksowych przebudów naszych samochodów. Tuning egzystuje także w formie bardziej cyfrowej i od dłuższego czasu jest bardzo modnym trendem w grafice komputerowej. Najlepsi w tym temacie potrafią dokonywać wizualnych cudów za pomocą narzędzi typu Photoshop i kilku bazowych zdjęć. W poniższym tekście zajmiemy się przybliżeniem idei tego typu tuningu i pokażemy kilka pod- stawowych technik, które powinien poznać każdy początkujący adept tego komputerowego rzemiosła.

Profesjonalny retusz - jak to się naprawdę robi
Aleksander Wiecki

Przeglądając zdjęcia w magazynach o modzie – nie można oprzeć sie wrażeniu, że modelki pozbawione są wad, a ich skóra wygląda bardzo gładko. Większość wad twarzy jest niemożliwa do usunięcia podczas sesji fotograficznych, nawet stosując zaawansowane techniki makijażu. Możliwa jest jednak korekta komputerowa, która daje ogromne możliwości pod warunkiem, że wiemy jak stosować dostępne narzędzia. Jeśli znasz Photoshopa na poziomie zaawansowanym, masz wiedzę na temat fotografii i jesteś osobą cierpliwą – w krótkim czasie możesz tworzyć retusze, które będą wyglądały jak zdjęcia z okładek renomowanych magazynów o modzie.

Powakacyjny retusz - jak upiększyć wakacyjne wspomnienia
Joanna Szumowska

Lato to nie tylko czas zabawy i wypoczynku, ale także czas swoistych łowów. Wyruszamy na polowanie z aparatem fotograficznym, starając się uchwycić ciekawe miejsca, zdarzenia i nasze turystyczne przygody. Często sięgamy po te zdjęcia po wakacjach, z nostalgią wracając do wesołych chwil. Czasem jednak obok udanych zdjęć w naszych zbiorach pojawiają się te mniej ciekawe. Wydawać mogłoby się, że czeka je zapomnienie. Jednak wbrew pozorom nie musi tak być – możemy je uratować za pomocą Photoshopa.

Cyfrowe portretowanie - w stylu Low Key 
cherub


Uzyskanie efektu Low Key (Niski klucz) jest odwrotnością techniki High Key (Wysoki klucz). W tym przypadku naszym celem jest zmiana głównego tonu uzyskując duże, głębokie cienie na fotografii. Światło na takim obrazie po- winno być słabe o charakterystyce łagodnego rozproszenia. Tak, jak w przypadku techniki High Key naszym zadaniem było zredukowanie do minimum barwy czarnej tak w przypadku Low Key jej duża ilość na obrazie jest niezbędna. Wszystkie średnie tony z oryginalnego obrazu należy przyciemnić, a następnie najjaśniejszym tonom zmniejszyć nasycenie światła. Technika ta najlepiej prezentuje się na obrazach w skali szarości lub monochromatychnych. Najlepiej nadającymi się zdjęciami wyjściowymi do uzyskania takiego efektu są zdjęcia o słabym naświetleniu, jednak my przykładzie posłużymy się zdjęciem z dużą ilością barwy jasnej.

Wyostrzanie obrazek - w trybie CMYK
Artur Adamski


Cyfrowe wyostrzanie reprezentuje jedną z wielu metod sztucznego poprawiania obrazu. Ta szczególna metoda ma na celu stworzenie u oglądającego wrażenia większej ostrości. Ilość i jakość detali zostaje zwiększona po- przez utworzenie delikatnych, ciemniejszych i jaśniejszych konturów. Przebiegają one wzdłuż granic pomiędzy kontrastującymi obszarami, wzmacniając różnicę pomiędzy nimi. Przeprowadzając wyostrzenie należy wystrzegać się przesunięć kolorów, zbyt szerokiej otoczki, wzmocnienia szumów i zanieczyszczeń.

Retouching produktów - eliminowanie niedoskonałości
Aleksander Wiecki


Na pewno wiele osób przeglądając katalogi dużych firm – szczególnie kosmetycznych – zastanawia się jak zostały wykonane zdjęcia w nich wykorzystane. Prawda jest taka, że być może nawet 30-40% tego co widzimy na zdjęciu nie powstaje w studio fotograficznym, lecz na komputerze. Przyczyna jest banalna – często łatwiej jest wyretuszować zdjęcie na komputerze, niż tracić czas w studio fotograficznym na uzyskanie zamierzonego efektu. Często też, fotograf nie ma do dyspozycji prawdziwych produktów, tylko specjalnie przygotowane modele. W tym przykładzie usuniemy rurki w perfumach i wymienimy kolor płynu w kieliszku. Posłużymy się elementarnymi narzędziami Photoshopa, przy czym pokażemy jak pracować w sposób nie destrukcyjny, tak aby w każdym momencie mieć pełną kontrolę nad tym co robimy – umieszczając postępy naszej pracy na Warstwach (Layers).

Obróbka oryginałów drukowanych - zjawisko mory i jak się go ustrzec?
Artur Adamski

W praktyce przygotowania publikacji do druku często spotykamy się z potrzebą ponownej obróbki fotografii już wcześniej wydrukowanej (rastrowanej), skanowania tekstu z powodu braku czasu lub niedostępności znaków czcionki. Często takie trudne zadania idą w parze z bardzo krótkim czasem przeznaczonym na ich wykonanie. Dawniej odsyłano klienta z komentarzem o materiałach nie spełniających warunków do druku. Dziś nie można już sobie pozwolić na taki komfort dlatego warto poznać techniki umożliwiające osiąganie zadowalających rezultatów.

Perspektywa - podstawowe metody jej tworzenie
Dariusz Kocurek


Z założenia twórców Photoshop jest programem przeznaczonym głównie do obróbki zdjęć i tworzenia grafiki 2D. Jednakże znajomość jego narzędzi oraz elementarnych zasad perspektywy połączona ze szczyptą trików daje możliwość kreowania obiektów i scen 3D.

kolor przeciwstawny - i jego znaczenie
Artur Adamski


Pracując nad obróbką zdjęć, również tych przeznaczonych do druku, mamy okazję częstego zetknięcia się z obrazami przedstawiającymi obiekty o intensywnych kolorach czerwieni, zieleni i niebieskiego znacznie częściej niż innych barw. Obserwowane w naturze i w trybach modeli barwnych RGB i Lab bardzo intensywne – tracą głębię i delikatne szczegóły w procesie rozbarwiania czyli konwersji do przestrzeni farb drukarskich – modelu CMYK.

Czarno na białym - przygotowanie do druku projektu w jednym kolorze
Marta Stawska

Często można usłyszeć opinię, że im bardziej kolorowa praca tym bardziej interesująca. Na pewno nie zgodzą się z tą teorią miłośnicy komiksów i jednokolorowych grafik, ponieważ o atrakcyjności pracy nie świadczy ilość użytych w niej kolorów tylko pomysł i wywołanie odpowiedniego wrażenia na odbiorcy. Gdy mamy już pomysł i przygotujemy grafikę pozostaje tylko odpowiednio przygotować pliki do drukarni – jak to zrobić, przeczytacie w tym artykule.

CD / DVD

DVD1: 5 kursów multimedialnych DVD2: filmy instruktażowe do tutoriali + słownik Photoshopa DVD3: Adobe Photoshop CS3 Extended _ Royalty Free.

Grafika i zawartość są chronione prawem autorskim - Cherub Gallery 2005-2021